În timpurile noastre, comunicarea si accesul la mijloacele de comunicatii au devenit extrem de simple. Din păcate, nu acelasi lucru se poate spune si despre ofertele existente pe piată, de multe ori consumatorii fiind prinsi în focul încrucisat al minutelor nationale, în retea, megabitilor de internet si altora asemenea.
În perioada 05 mai – 26 mai APC România a efectuat un studiu de piaţă privitor la serviciile de telecomunicaţii disponibile pe piaţa naţională, asigurate de cele mai importante companii din domeniu. Studiul acoperă serviciile de telefonie fixă, mobilă, televiziune şi internet, dar şi eventualele pachete suplimentare oferite de companii clienţilor.
Studiul realizat de APC România cu sprijinul studentilor voluntari, încearcă să ofere consumatorilor români o imagine de ansamblu asupra pietei telecomunicatiilor din România, comparând ofertele existente ale celor mai importanti operatori, astfel încât acestia să poată lua o decizie informată si în concordantă cu nevoile lor.
Câteva sfaturi înainte de a încheia un contract:
Stabiliti-vă clar prioritătile: câte minute nationale si în retea consumati lunar, utilizati un smartphone si aveti nevoie de acces la internet, cât de des vă uitati la televizor si de câte programe aveti nevoie.
Cititi cu atentie toate ofertele operatorilor
Aveti grijă că, în majoritatea cazurilor, vi se va cere să încheiati un contract pentru o anumită perioadă de timp (1 an, 2 ani). Renuntarea la contract înainte de expirarea acestui termen poate însemna că veti fi obligat să plătiti o taxă suplimentară.
În cazul în care sunteti abordat prin telefon pentru încheierea unui contract, nu vă dati acceptul decât după ce ati primit în scris toate elementele ofertei, pentru a nu avea suprize în viitor.
Studiul a fost realizat şi condus de voluntarii APC România, st