În ultima jumătate de secol au fost lansate seriale, emisiuni şi producţii TV care au fascinat generaţii întregi de telespectatori. De-a lungul anilor, divertismentul TV a îmbrăcat diverse forme şi a atras telespectatorii în faţa micilor ecrane.
Cu ocazia aniversării a 50 de ani de Mip TV - Marché International des Programmes de Télévision (Târgul Internaţional de programe TV - n.r.), eveniment anual desfăşurat la Cannes, compania elveţiană WIT, care se ocupă de măsurarea audienţelor, a alcătuit o listă a celor ma influente programe TV. Printre aceastea se află showuri de divertisment, seriale, reality showuri şi concursuri de cultură generală.
Potrivit „Daily Mail“, WIT a făcut selecţia în funcţie de popularitate şi de impactul emoţional pe care programele l-au avut în ţările de origine, cât şi la nivel global.
„În primul rând, am inclus showurile care au avut un impact global imens, fiind distribuite în mai multe ţări, dar am ales şi showuri mai puţin cunoscute pe plan internaţional, dar care au avut un impact mare în ţara de provenienţă“, a explicat Virginia Mouseler, membră WIT.
„Adevărul“ a selectat programele TV cu cel mai mare impact în România. Multe dintre emisiunile prezentate („Românii au Talent“, „Vocea României“), au creat un adevărat fenomen şi au înregistrat recorduri de audienţă.
„Rişti şi câştigi“ (1964, SUA) a fost adaptat în peste 30 de ţări. În România emisiunea a fost populară în anii ’90, oferind publicului autohton o alternativă la programele TV şi aşa puţine. În SUA continuă şi astăzi, după 9.000 de episoade difuzate.
„Roata Norocului“ (1975, SUA) este un game-show simplu, dar de efect, care încă are succes, atât în SUA, cât şi în România (Kanal D).
„Pasărea Spin“ (1983, SUA) este o miniserie inspirată de celebrul roman cu acelaşi nume, în care un preot (interpretat