Dacă ar fi să aleagă între polemică şi muncă, politicienii aleg întotdeauna polemica. În fond, e mai uşor să vorbeşti despre ceva, decât să realizezi. O asemenea, polemică s-a înfiripat de (cel puţin) trei ani în jurul drumului Arad-Şiria-Seleuş. Între timp, s-au căutat (şi găsit) unele soluţii, s-au modificat soluţiile şi s-au găsit altele, iar drumul e din ce în ce mai deplorabil, oamenii din ce în ce mai nemulţumiţi iar maşinile din ce în ce mai predispuse să participe la programul „Rabla”.
Acum circa o lună şi jumătate, se părea că s-a terminat cu „ping-pong-ul” dintre Consiliul Judeţean şi Guvern, fiecare pasând verbal celuilalt obligaţia de a repara acest drum. Guvernul a anunţat că va returna drumul – aflat în custodia sa, inclus în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii – definitiv Consiliului Judeţean. De asemenea, Consiliul Judeţean şi-a manifestat clar intenţia de a aloca sumele necesare pentru a reabilita drumul. Dar, după această decizie, materializată printr-un act normativ emis de Guvern, s-a revenit la vechile metehne, adică declaraţiile. Iar drumul tot nu a fost dat efectiv administraţiei judeţene. Lipsa protocolului prin care se predă de facto drumul Consiliului Judeţean se datorează cel mai probabil faptului că Guvernul n-a reuşit încă să rezilieze contractul cu constructorul şi, astfel, să poată să predea acest drum autorităţilor locale aşa cum l-a preluat: fără sarcini!
Deci, încă ne aflăm în acelaşi stadiu în care am fost şi anul trecut. Constructorul a început lucrarea şi doreşte, probabil, să i se achite datoriile aferente, altfel nu renunţă la contract. Şi, cum fără renunţarea constructorului drumul nu poate reveni Consiliului Judeţean, astfel se prelungeşte blocajul. Un blocaj care, dacă nu se rezolvă în timp util, riscă să amâne reabilitarea drumului cu încă un an!!! Calculul e simplu: administraţia judeţeană n