Cei trei investitori inscrisi in cursa pentru cumpararea CFR Marfa vor depune, marti, ofertele preliminare pentru privatizare. Insa castigatorul licitatiei trebuie sa fie in stare sa readuca pe linia de plutire compania.
Europarlamentarul PDL Theodor Stolojan a precizat pentru Ziare.com ca "aceasta companie produce pierderi, nu-si achita impozitele si contributiile sociale datorate, prin urmare Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, nu a reusit sa faca aceasta companie profitabila. Am avut si o incercare de management privat care a dat gres. Deci CFR Marfa trebuie privatizata".
De asemenea, la lista de probleme se adauga si faptul ca, in urma controlului efectuat de Ministerul Transporturilor, s-a descoperit ca aproximativ 100 de vagoane apartinand CFR Marfa au disparut in ultimii patru ani.
Incredibil: Au disparut 100 de vagoane ale CFR Marfa!
Stolojan a mai amintit ca, in Romania, transportul pe caile ferate este liberalizat si orice operator din UE poate sa faca afaceri la noi, dovada fiind ca, la ora actuala, exista deja transportatori privati.
"In aceste conditii, toate discutiile despre pret si valoare la care facem referire la aceasta privatizare sunt pe planul al doilea, pentru ca ar trebui sa primeze capacitatea acelui investitor si experienta sa in domeniu. Cel care va prelua CFR Marfa trebuie sa fie capabil sa transforme societatea intr-una profitabila. Din punctul meu de vedere, pe primul plan trebuie sa se situeze capacitatea investitorului din punct de vedere al business-ului respectiv, abia apoi sa ne intereseze pretul", a afirmat Theodor Stolojan.
Fenechiu reia privatizarea CFR Marfa - care sunt schimbarile si noul termen
Statul vrea sa vanda 51% din actiunile companiei pentru 797 milioane de lei. Fata de precedenta incercare de privatizare, venitul mediu anual din a