În urmă cu câţiva ani, când nu găseam o stradă, îl opream pe un trecător şi îl întrebam. Acum, scoatem telefonul „deştept” din buzunar şi căutăm strada cu ajutorul unei hărţi interactive. În urmă cu nişte ani, oamenii aveau căsuţe vocale activate la telefoanele mobile. Acum, nimeni nu mai are răbdare să lase un mesaj vocal, ci preferă să scrie un sms sau un e-mail. S-ar putea crede că s-a schimbat ceva ireversibil în modul în care comunicăm. De fapt, ceea ce s-a schimbat nu este modul în care comunicăm, ci mijloacele prin care facem acest lucru.
novaţia în tehnologie înseamnă inovaţie în comunicare. Acest lucru este valabil şi pentru multinaţionalele pentru care distanţele dintre ţări şi continente au dispărut datorită conferinţelor video, online, astfel încât întâlnirile între manageri arată cu totul altfel. Comunicarea internă din companii a trecut şi ea printr-o revoluţie. Orice angajat are acces la computer, la internet, are un telefon mobil, iar acest lucru a dus la schimbări în comunicarea dintre angajator şi angajat.
Dar, cel mai important, comunicarea prin social media a adus companiile mai aproape de clienţi. Noile tehnologii, deşi în aparenţă fac să dispară întâlnirile faţă în faţă, oferă posibilitatea firmelor să se adreseze mai direct clienţilor şi, în acelaşi timp, să primească mult mai repede feedback de la aceştia.
Este mai bine? Organizațiile își ating de obicei obiectivele prin faptul că pun împreună talentele și energia tuturor oamenilor care fac parte din acestea. Prin urmare, aceste platforme de comunicare ce sunt într-o continuă dezvoltare au în prezent potenţialul de a transforma literalmente modul în care funcționează organizațiile. Din 1990, e-mailul a schimbat fundamental modul în care funcţionează cele mai multe locuri de muncă. Acum, o mulțime de noi instrumente de comunicare sunt utilizate pentru a crea, din nou, mo