Piata de marketing mobil se va apropia de 10 milioane de euro pana la finalul acestui an, fiind in crestere cu aproximativ 25% fata de anul trecut, estimeaza membrii Asociatiei de Marketing Mobil din Romania.
Datele reunite ale membrilor Asociatiei arata ca in prezent rata utilizarii de Internet mobil se situeaza la 46% in Romania si este in continua crestere. Aproape 60 % dintre utilizatorii de Internet mobil din tara folosesc dispozitivele mobile pentru conectarea zilnica la Internet, mediu in care petrec in medie 18 minute.
Chiar daca acest procent este mai scazut decat in alte tari europene unde procentele de conexiune zilnica ajung si pana la 80%, se estimeaza ca utilizarea cotidiana a Internetului va creste pe masura ce tehnologiile mobile vor fi folosite la scara larga.
“Si in Romania canalele mobile devin esentiale pentru modul in care brandurile si furnizorii de continut interactioneaza cu publicul”, a declarat Maia Novolan, profesionist cu o experienta de peste 16 ani in telecom marketing.
Chiar daca SMS-urile vor reprezenta in continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, cresteri semnificative vor avea aplicatiile mobile si publicitatea mobila, avand in vedere potentialul Romaniei in ceea ce priveste volumul de smartphone-uri din piata.
“Aplicatiile pentru smartphone-uri vor contoriza anul acesta aproximativ 10% din valoarea pietei de marketing mobil, incluzand in aceasta valoare si costurile de productie, si costurile de comunicare pentru aceste aplicatii”, a precizat Dan Virtopeanu, specialist in aplicatii mobile.
In prezent sunt in uz circa 5 milioane de telefoane inteligente, iar vanzarile vor creste, pe masura ce preturile smartphone-urilor vor scadea. Un asemenea trend ascendent il vor urma si dezvoltarea aplicatiilor mobile; cu toate ca 72% dintre ut