Noul regim de muncă al lucrătorilor poştali, dictat de restructurarea din sistem are urmări asupra pensionarilor. Casa Judeţeană de Pensii ia în calcul renunţarea la serviciile poştaşilor, în favoarea unei firme private, după ce a primit deja în câteva rânduri reclamaţii de la vârstnici care şi-au primit pensiile cu întârziere. De cealaltă parte, angajaţii poştei spun că nu sunt vinovaţi de măsurile aplicate în cadrul companiei. Problema se pune în momentul în care situaţia nu este temporară, ci riscă să devină una la ordinea zilei.
Casa Judeţeană de Pensii a primit reclamaţii din mai multe localităţi din judeţ, pentru predarea cu întârziere a pensiilor. Vârstnicii arădeni, printre care mulţi cu pensii derizorii s-au adresat instituţiei după ce şi-au primit de la factorii poştali banii cu întâziere. Pe bătrânii care abia îşi drămuiesc pensiile de la lună la lună, câteva zile de întârziere înseamnă mult, iar justificările de restructurare a companiei nu ajută cu nimic. „Am primit reclamaţii din mai multe zone, unele sporadice însă, am avut un caz în care mi s-a adresat un reprezentant al pensionarilor, pentru un număr mai mare de persoane afectate. Eu înţeleg şi situaţia lucrătorilor poştali, dar pensionarii nu trebuie să aibă de suferit“, a susţinut Mihalea Vasil, directorul Casei Judeţene de Pensii Arad.
Pensiile ajung cu întâziere de mai bine de o lună de zile, de când poştaşii din mediul rural au trecut pe programul redus de muncă. Teama de a nu-şi pierde locul de muncă i-a făcut să accepte reducerea normei de muncă. Astfel, dacă până acum, poştaşul îşi organiza munca pe durata a opt ore, acum acesta va trebui să-şi facă treaba în şase sau patru ore. Din start, pentru că e plătit pentru mai puţin timp lucrat, poştaşul nu se înhamă la mai multă muncă.
Fără timp, fără bani şi fără maşini de lucru
Ca şi cum reducerea activităţii n-ar fi