Presa scrisa isi continua declinul accentuat potrivit ultimelor cifre date publicitatii de BRAT, care prezinta vanzarile medii pe editie in primul trimestru al anului 2013.
Un singur ziar mai vinde peste 100.000 de exemplare – tabloidul Click. Tabloidul Libertatea coboara sub 90.000 de exemplare vandute pe zi, iar ziarele quality scad in bloc fata de ultimul trimestru din 2012.
Astfel, in clasamentul ziarelor quality, „Adevarul” se mentine pe ultimul loc, insa cea mai mare scadere o inregistreaza „Romania libera”, cu – 4.009 exemplare pe editie fata de ultimul trimestru din 2012, o scadere procentuala de 15,9%.
Totusi, RL se mentine inca in topul ziarelor quality, cu 21.232 exemplare vandute pe editie. Trebuie mentionat ca toate cotidianele quality, fara exceptie, inregistreaza scaderi ale vanzarilor medii pe editie in primul trimestru al anului 2013 fata de ultimul trimestru al anului trecut.
Clasamentul in privinta tabloidelor ramane neschimbat, cu „Click!” pe primul loc, urmat de „Libertatea”. „Click!” este primul si in topul general al presei scrise, de altfel singurul cotidian care mai vinde, zilnic, peste 100.000 de exemplare, si inregistreaza o usoara crestere in T1 2013 fata de T4 2012, respectiv 1.917 exemplare (+1,4%).
„Libertatea” continua insa sa scada si coboara sub un nou prag psihologic, 90.000 de exemplare vandute pe editie:
In privinta cotidianelor sportive, „Gazeta” a ajuns sa vanda zilnic de doua ori si jumatate mai mult decat singurul competitor, „ProSport”.
Ambele ziare sportive scad fata de ultimul trimestru din 2012, insa ProSport pierde foarte mult, respectiv circa 5.000 de cumparatori pe zi, adica minus 30,6%.
Presa scrisa isi continua declinul accentuat potrivit ultimelor cifre date publicitatii de BRAT, care prezinta vanzarile medii pe editie in primul trimestru al anului 2013.