Uzina Rulmenti Barlad se confrunta cu o situatie aparent paradoxala. In conditiile in care 97% din productia de anul trecut a mers catre export, situatia sa financiara ar trebui sa fie una cel putin buna. Insa in urma cu o luna au inceput concedierile colective.
Dupa cum a precizat recent ministrul Economiei, Varujan Vosganian, faptul ca aproape toate produsele care ies din mainile barladenilor sunt vandute in alte tari este "si o veste buna, dar si una proasta".
"Mi-ar fi placut ca industria de automobile din Romania sa aiba mai multa nevoie de acesti rulmenti. (...) As vrea ca piata interna sa fie mai incapatoare pentru rulmentii care se produc aici", a declarat oficialul, in 12 martie 2013, la conferinta "Rulmenti Barlad - 60 de ani de traditie si performanta in Romania", organizata de URB Group, proprietarul fabricii, conform blogului oficial.
Astfel, la nici macar o luna de la vizita ministrului la aceasta societate, conducerea a anuntat disponibilizari colective. Aproape 250 de oameni au fost concediati dupa vacanta de Paste, din cauza scaderii volumului de comenzi, pe fondul crizei globale.
Lovitura a fost cu atat mai mare cu cat societatea nu face prea multe livrari in Romania, lucru ce l-a determinat pe deputatul PP-DD de Vaslui, Tudor Ciuhodaru, sa sustina ideea unei promovari intense a industriei romanesti chiar la ea acasa.
"Mi se pare ca e de datoria noastra sa incercam sa ne promovam industria. Este pacat sa o lasi de izbeliste si sa nu-i folosesti potentialul de crestere. E pacat ca in cativa ani am reusit sa ne vindem caciula si sa distrugem atata munca", a precizat deputatul, pentru Ziare.com.
In prezent, la fabrica detinuta de turcii de la Kombassan mai lucreaza putin peste 2.000 de barladeni, in conditiile in care in 1997, dupa ce a fost finalizata privatizarea, ea avea 2.850 d