Mâine, 5 iunie, cei trei investitori înscrişi în cursa pentru cumpărarea CFR Marfă, respectiv Grupul Feroviar Român, Transferoviar Grup în consorţiu cu fondul de investiţii Donau Finanz, şi Omnitrax, vor depune ofertele preliminare pentru această privatizare. Sursa: EVZ
După depunerea ofertelor preliminare şi neangajante, pe data de 6 mai vor începe negocierile cu fiecare participant la licitaţie.
Ministerul Transporturilor va redacta forma proiectului de contract de vânzare-cumpărare de acţiuni, în baza negocierilor avute cu investitorii care au depus oferte neangajante şi o va transmite către aceştia.
Ultima etapă va avea loc pe data de 19 iunie, când va fi organizată licitaţia cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR MARFĂ" – S.A.
Ofertele vor fi depuse pe 19 iunie până la ora 12 şi deschise a doua zi, la ora 11:00, de către Comisia de privatizare care va stabili câştigătorul licitaţiei.
Se repetă greşelile de la Oltchim
Guvernanţii repetă greşelile făcute la Oltchim în cazul CFR Marfă. Bâlbele Ministerului Transporturilor nu au cum să arate prea bine în ochii investitorilor, care ar fi interesaţi să cumpere companiile de stat
Pe 8 mai, când a fost primul termen de depunere a documentaţiei preliminare în vederea participării la licitaţie, Ministerul Transporturilor a respins ofertele pentru CFR Marfă, respectiv pe cea a Grupului Feroviar Român (GFR), a consorţiului format din Transferoviar şi GmbH & Co KG Austria, şi Omnitrax. Unele dosare erau incomplete, iar alţi investitori nu se calificau din cauza condiţiilor cifrei de afaceri.
Deşi ministrul de resort, Relu Fenechiu, s-a lăudat că vor fi condiţii care vor permite venirea unor investitori serioşi şi puternici, că nu se va repeta cazul