Trei sferturi din campaniile pe dispozitivele mobile sunt reprezentate de cele prin SMS
Aplicaţiile pentru smartphone-uri vor contoriza anul acesta aproximativ 10% din valoarea pieţei
Aproape jumătate din persoanele care deţin un telefon mobil folosesc internetul mobil, iar rata de utilizare este în creştere
În România, 46% dintre persoanele care deţin un telefon mobil folosesc internetul mobil, iar rata de utilizare este în continuă creştere, potrivit datelor Asociaţiei de Marketing Mobil din România (MMA România).
În plus, aproape 60 % dintre utilizatorii de Internet mobil din ţară folosesc dispozitivele mobile pentru conectarea zilnică la Internet, mediu în care petrec în medie 18 minute.
"Chiar dacă acest procent este mai scăzut decât în alte ţări europene unde procentele de conexiune zilnică ajung şi până la 80%, se estimează că utilizarea cotidiană a internetului va creşte pe măsură ce tehnologiile mobile vor fi folosite la scară largă", spun reprezentanţii MMA România.
Creştere de 25% în acest an
În acest context, până la sfârşitul anului piaţa de marketing mobil se va apropia de 10 milioane de euro, în creştere cu 25%, faţă de anul trecut.
"Şi în România canalele mobile devin esenţiale pentru modul în care brandurile şi furnizorii de conţinut interacţionează cu publicul. Tocmai în acest sens, Asociaţia de Marketing Mobil din România creează cadrul care să permită aderarea la coduri deontologice şi de bune practici, astfel încât să valorificăm, în parametrii potriviţi, imensul potenţial al acestei pieţe aflate în continuă extindere", a declarat Maia Novolan, profesionist cu o experienţă de peste 16 ani în telecom marketing.
Chiar dacă SMS-urile vor reprezenta în continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, creşteri semnificative vor avea aplicaţiile mobile şi publi