Succesul major al lui Sorin Alexandrescu s-a numit revigorarea Kandia SA. Nu foarte dificil de realizat, managerial, atunci când ai la îndemână banii celor de la Julius Meinl și o agenție de publicitate care a reușit să facă din “Rom” un baton al dorinței pentru o întreagă generație care, ulterior, avea să se regăsească în substantivul colectiv “hipsterime”. Sloganul lansat pe vremea când Sorin Alexandrescu încă mai lucra în industria alimentară – “Senzații tari românești” – descrie perfect modul în care șeful Antena Group a înțeles să facă afaceri la cârma celui de-al doilea grup TV din România.
Șantajul nu este și nu va fi o practică acceptabilă în presă, chiar dacă ea este larg răspândită și chiar dacă a dat lumii politice românești personaje precum Sorin Roșca Stănescu, astăzi onorabil senator. Dar dacă nu există scuză pentru ce a făcut Sorin Alexandrescu în scandalul cu RCS & RDS și Dragomir, se poate găsi o explicație. Luni de zile, grupul media al lui Dan Voiculescu a fost supus unui crunt embargou. Advertiserii au fost sfătuiți să nu investească nici măcar un leu în publicitate pe televiziunile turnătorului, iar sfatul a fost urmat cu sfințenie la final de 2011, început de 2012. Probabil că nu țineți minte, dar luni de zile singurele momente publicitare de pe Antena 3 erau, într-o vreme, dominate de Savoria, Fundația “Dan Voiculescu” și Tranzactiv sau alte produse ale firmelor familiei. Un manager căruia îi ajunge cuțitul la os, căruia i se refuză în mod constant publicitatea la care ar avea dreptul conform cotei de piață și audiențelor, o ia razna. Dacă el mai este croit și pe un caracter oarecum dubios, până la amenințări și șantaj pasul este mic. Unii nu l-ar face niciodată, alții, după cum se vede, n-au astfel de grețuri.
Nu există scuză pentru Sorin Alexandrescu și pentru partenerii lui de afaceri dacă se va dovedi vinovăția acestora. D