News Importurile de maşini second-hand, aflate într-o creştere "mirobolantă", sunt derulate într-o "adevărată junglă" şi au generat pierderi de sute de milioane de euro statului în ultimii doiani din neîncasarea TVA, a declaratNicolaeSorescu, directorul general al RădăciniGrup
"Avem mari probleme cu importul nefiscalizat de maşini second-hand. Pentru că anul trecut a fost un an electoral şii fiecare a vrut să fie cât mai mărinimos, asta s-a făcut pe spinarea industriei auto, care pur şi simplu a fost sacrificată pe altarul electoral", a declarat reprezentantul grupului, care are printre activităţi şi vânzarea de autovehicule, la conferinţa "Cheie, contact, sales - Cum relansăm industria auto din România", organizată marţi de Ziarul Financiar.El a arătat că anul trecut s-a înregistrat o scădere de 18% a vânzărilor de autoturisme noi, la 66.000 unităţi, şi o creştere "mirobolantă", de 85%, la maşinile second-hand, până la 174.000 unităţi, introduse în marea majoritate prin "eludarea TVA", pe persoană fizică."Pe o valoare medie de 7.000 de euro - cam aşa se-nvârte piaţa - dacă înmulţim cu cele 174.950 de maşini, ajungem la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro, din care statul ar trebui să colecteze 293 milioane euro TVA. Chiar n-are nimeni nevoie de banii ăştia?", a spus Sorescu.Utilizând acelaşi calcul, în 2011 valoarea TVA s-ar fi ridicat la 158,7 milioane euro, pentru cele circa 94.500 unităţi second-hand vândute."Adunate în cei doi ani, ne arată că România dă uşor la o parte 452 de milioane de euro", a spus el.
Citeste mai mult pe: www.zf.ro
News Importurile de maşini second-hand, aflate într-o creştere "mirobolantă", sunt derulate într-o "adevărată junglă" şi au generat pierderi de sute de milioane de euro statului în ultimii doiani din neîncasarea TVA, a declaratNicolaeSorescu, directorul general al RădăciniGrup
"Ave