France Telecom-Orange va încerca să încheie acorduri cu companii de cablu pentru vânzarea de servicii, prin care va oferi utilizatorilor pachete combinând televiziune, telefonie mobilă şi internet, fiind vizate în principal România şi Belgia, a declarat şeful de strategie al grupului, Elie Girard.
Grupul francez a luat ca model relaţia dintre operatorul de telefonie Verizon Wireless şi compania de cablu Comcast în SUA, care le permite acestora să-şi vândă reciproc serviciile păstrându-şi brandurile, a spus Girard, citat de Bloomberg.
France Telecom caută modalităţi de a se extinde pe segmentul tot mai atractiv al pachetelor de servicii - strategie pe care o adoptă şi rivalii din Europa - fără să facă achiziţii scumpe, a afirmat oficialul.
România şi Belgia, unde France Telecom oferă doar servicii de telefonie mobilă, sunt principalii candidaţi pentru acest tip de relaţie, a spus el.
"Când priveşti la piaţa ţintă, scade cu mai multe puncte în fiecare an. Există această idee de a semna acorduri. Uite ce au făcut Comcast şi Verizon. O companie avea nevoie de operaţiuni mobile. Cealaltă avea nevoie de partea de servicii fixe, astfel că au decis să se vândă încrucişat unii pe alţii", a spus Girard.
France Telecom oferă deja pachete de servicii în Franţa şi a afirmat că strategia a ajutat grupul să păstreze clienţi în contextul unor oferte concurente mai ieftine.
De altfel, şi directorul general al Vodafone, Vittorio Colao, a invocat parteneriatul Comcast-Verizon ca model pentru operatorii din Europa, confruntaţi cu declinul preţurilor, situaţia economică dificilă şi respingerea sau întârzierea unor achiziţii de către autorităţile de reglementare. Vodafone are acorduri pentru acces comun la reţele cu Deutsche Telekom din Germania şi Telefonica în Spania.
Consumatorul european a cheltuit, în medie, 38 de dolari pe lună anul tre