În ciuda crizei vânzărilor de mașini, numărul de cabriolete comercializate în România crește constant. Anul trecut au fost vândute 172 de unități, dublu față de 2011, iar în 2013 creșterea e vizibilă.
Mașinile decapotabile se adresează unei nișe foarte bine definite. Sunt autoturisme de status care oferă o experiență unică la volan și pe care clienții le achiziționează atât pentru a își pune în evidență poziția în societate, cât și pentru plăcerea de a conduce. Din nefericire, criza economică a oprit expansiunea acestei piețe. Dacă în 2008, de exemplu, erau comercializate circa 570 de astfel de vehicule, în 2011 piața se redusese până la doar 97 de unități. Anul trecut însă, fără vreun motiv clar, vânzările au urcat rapid până la 172 de unități, iar în primele patru luni din 2013 raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) relevă o triplare a pieței față de perioada similară din anul precedent. E drept, numărul total de astfel de vehicule vândute rămâne foarte redus.
În perioada ianuarie - aprilie 2013, dealerii de mașini din România au vândut 44 de cabriolete noi, cu 29 mai multe decât în aceeași perioadă din 2012. Având în vedere că vorbim despre niște mașini de statut la care utilitatea este subordonată clar designului, ambianței și caracteristicilor tehnice, poate ar fi fost de așteptat ca principalele ținte ale clienților să fie modelele produse de Mercedes-Benz, BMW sau Audi. Ei bine, nu e deloc așa.
Atât anul trecut, cât și în prima parte a lui 2013 liderul acestei nișe de piață a fost Fiat 500C. Conform reprezentanților AutoItalia, importatorul Fiat, care au vândut 116 unități în 2012 și încă 27 în acest an, motivul pentru care românii preferă micul 500C trebuie căutat în ceea ce ei numesc „fashion statement“ și în echiparea bogată la un preț rezonabil pentru o mașină decapotabilă. În afara mode