Centrul Civic al Petroşaniului este plin deja de spaţii de închiriat, care au fost eliberate după ce afacerile s-au dovedit a fi falimentare. Cu toate că vadul este unul bun, Centrul Civic beneficiind de o modernizare ca la carte, totuşi nu este de ajuns ca afacerile să înflorească aici. Din contră, s-a dovedit că unele afaceri au înregistrat pierderi în cifra de afaceri, după ce noul centru a fost redeschis. Inclusiv proprietarii localurilor s-au plâns că lumea nu mai vine în centru ca să se distreze, să bea un suc, ori să stea la o cafea. Interesul este redirecţionat către alte zone ale oraşului. Este pe cale Centrul Civic să ajungă o zonă neprofitabilă?
Banul sau imaginea
Se spune mereu că trebuie să cheltuieşti pentru imaginea ta, dar mai ales pentru imaginea afacerii tale. Aceasta pentru că aspectul fură ochiul cumpărătorului şi atrage interesul acestuia. Iar dacă ai câştigat clientul, ai obţinut şi profitul. Însă, în perioada de criză, cheltuielile pentru imaginea afacerii sunt reduse. Comercianţii renunţă la modernizări pentru a-şi menţine cheltuielile pe linia de plutire. Iar clienţii se uită şi la aspect, dar şi la preţuri. Când comerciantul nu vine în faţa clientului cu un produs care să satisfacă ambele cerinţe, pierde. Decât să câştige mai puţin, unii comercianţi mai bine renunţă la afacere. Alţii recurg la căi ilegale de a reduce cheltuielile, cum ar fi angajarea fără cărţi de muncă, amânarea plăţii chiriilor pe spaţii.
Însă imaginea pierde mereu în lupta cu profitul. Dacă nu pot să facă profit, patronii ori fac concesii în detrimentul imaginii, ori renunţă cu totul la ea. Soluţiile mai ieftine sunt cele preferate de investitori. Afacerile ambulante încep să se răspândească, iar spaţiile de închiriat ajung să rămână goale. Iată cum zonele de lux ale Petroşaniului sunt abandonate.
Populaţia second
Cen