Un articol aparut in Romania Libera sub titlul <<”Performanţa” directorilor lui Relu Fenechiu: Contract feroviar, finanţat de UE cu 250 milioane de euro, aproape de reziliere “>> mi-a reamintit circumstantele in care Ministerul Transporturilor prin reprezentantii in AGA SNCFR au respins, precipitat si in mod straniu, Planul de Administrare al Consiliului de Administratie al carui Presedinte eram.
Citatele din opinie sunt din articolul din Romania Libera.
O fi defect de logica sa crezi ca rejectarea Planului de Admnistrare considerat “exhaustiv si general” este legat de refuzul de a semna contractul Vintu-Simeria in directia dorita, in conditiile existentei unei decizii definitive si irevocabile a Curtii de Apel Bucuresti, decizie desconsiderata de noua echipa de management care a si semnat contractul la putin timp dupa numire?
Precipitata a fost decizia AGA de respingere nu doar pentru a fost facuta fara a avea macar timp de justificare dar a si fost facuta in graba, luni cand statutar AGA fusese deja convocata de CA pentru miercuri.
Stranie a fost decizia AGA de respingere nu doar pentru ca planul de administrare fusese agreat cu finantatorii internationali si bifase toate criteriile din contractele de mandat dar si pentru ca Ministerul Transporturilor, la presiunea presei de a justifica masura, l-a numit “exhaustiv si general”.
Exista un defect de logica numit “ post hoc ergo propter hoc “, adica sa crezi ca o succesiune temporala implica o relatie cauzala. O fi defect de logica sa crezi ca rejectarea Planului de Admnistrare considerat “exhaustiv si general” este legat de refuzul de a semna contractul Vintu-Simeria in directia dorita, in conditiile existentei unei decizii definitive si irevocabile a Curtii de Apel Bucuresti, decizie desconsiderata de noua echipa de management care a si semnat contractul la putin timp dupa numire?