Ultra-eficientul şi sprintenul motor pe benzină EcoBoost de 1 litru al Ford Motor Company a fost ales Motorul Internaţional al Anului 2013, fiind al doilea an consecutiv în care apreciatul motor în trei cilindri obţine acest premiu.
Motorul EcoBoost de 1 litru, ce îmbină injecţia directă, supraalimentarea turbo şi supapele cu distribuţie variabilă reducând consumul fără a sacrifica puterea, a obţinut cel mai mare scor din istoria competiţiei. Motorul a câştigat de asemenea categoria „Cel mai bun motor sub 1 litru” în cadrul premiilor anuale prezentate de revista Engine Technology International.
Ford a confirmat de asemenea planurile de a dubla producţia motorului la uzina sa de motoare din Köln, Germania, la peste 1.000 de motoare pe zi începând cu jumătatea lunii august, pentru a face faţă cererii.
„În cazul unei tehnologii atât de mature precum motorul cu combustie internă, realizarea unei adevărate descoperiri tehnologice se întâmplă foarte rar, dar acesta este exact lucrul pe care echipa l-a realizat cu acest motor”, a declarat Joe Bakaj, vicepreşedinte Ford, Global Powertrain. „Trebuie să îl conduci ca să poţi crede că un mic motor în trei cilindri poate genera asemenea performanţe şi consum de combustibil.”
Juriu format din 87 de jurnalişti
Un grup format din 87 de jurnalişti auto din 35 de ţări din toată lumea au jurizat competiţia în ceea ce priveşte manevrabilitatea, performanţa, consumul, rafinamentul şi aplicarea cu succes a tehnologiilor avansate în materie de motoare. Ford este unul dintre cei trei producători de automobile care au înregistrat victorii consecutive în istoria de 15 ani a premiilor. Motorul Ford EcoBoost de 1 litru a câştigat de asemenea Premiul internaţional Paul Pietsch 2013 pentru inovaţie tehnologică în cadrul premiilor Best Cars acordate de revista germană Auto Motor und Sport, Trofeul Dewar din par