CNA-ul din Marea Britanie a interzis o reclamă TV în care vedeta îmbrăcată în costum business trezeşte fantezia bărbaţilor care şi-o imaginează dansând în bikini cu alte femei.
În reclama firmei Crazy Domains, Pamela Anderson se află într-o sală de şedinţă cu câţiva bărbaţi şi nişte asistente. Femeile fardate strident şi îmbrăcate în costume business cu sacouri negre şi cămăşi albe cu decolteu stârnesc imaginaţia bărbaţilor care nu se mai concentrează pe subiectele dezbătute la întâlnire, ci pe modul în care colegele lor ar putea petrece.
Unul dintre ei visează că femeile poartă bikini şi sutiene aurii şi se mângâie cu cremă lichidă, punându-şi în evidenţă trupurile bronzate şi tonifiate.
Pe contul de YouTube al companiei, reclama este restricţionată cu avertismentul că include imagini neadecvate pentru unii utilizatori.
Potrivit Advertising Standards Authority, reclama a avut intenţia de a fi o parodie la adresa întâlnirilor de afaceri, însă femeile sunt sexualizate nu numai în partea fantastică, atunci când dansează în bikini, ci şi în contextul realităţii, când Anderson şi colegele ei îmbrăcate în costume discută la masă. „Cu toate că scena fantezistă, ce conţine conotaţii sexuale, este limitată la imaginaţia lui Adam (unul dintre personajele masculine – n. r.), din punctul nostru de vedere, bărbatul le-a privit pe femei ca pe nişte obiecte sexuale pe care şi le-a dorit“, au notat membrii CNA.
„Din acest motiv, considerăm că reclama ar putea aduce prejudicii unor privitori, întrucât este sexistă şi denigratoare pentru femei“, au explicat specialiştii.
Reprezentanţii companiei din Marea Britanie nu le-am împărtăşit părerea. „Din punctul nostru de vedere, în reclamă, femeile nu sunt obiectificate, din moment ce este clar că secvenţa respectivă s-a rezumat la imaginaţia lui Adam“, a justificat un purtător de