Produse ca napolitanele şi mezelurile importate anul trecut de nemţii de la Lidl au cântărit în balanţa comercială mai mult decât turbinele aduse de CEZ pentru parcul eolian de la Fântânele (Constanţa), cel mai mare de acest gen din România.
Reţelele de supermarketuri Lidl şi Kaufland, care fac parte din grupul controlat de miliardarul german Dieter Schwartz, ocupă locurile 22 şi 34 într-un top al companiilor din România care realizează cele mai mari importuri, fiind astfel retailerii pe rafturile cărora se regăsesc cele mai multe produse aduse direct din străinătate, reiese dintr-un clasament al importatorilor furnizat către ZF de Institutul Naţional de Statistică.
WikiZF: Profilul companiei Lidl
WikiZF: Profilul companiei Kaufland
De altfel, cele două reţele sunt singurii jucători din comerţul alimentar care intră între primele 100 de firme din România care realizează importuri directe, clasament dominat de companii din industria auto (care realizează importuri de componente ce sunt asamblate local şi, în cele mai multe cazuri, reexportate), farma sau energie.
Clasamentul nu furnizează date cu privire la valoarea importurilor realizate de companii.
Cu toate acestea, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor furnizate de alte companii din top, importurile Lidl pot fi estimate la circa 200 mil. euro, iar cele realizate de Kaufland la aproximativ 150 mil. euro.
Lidl a urcat în acest top de pe poziţia 55 în 2011 pe locul 22 anul trecut, depăşind Kaufland (care a urcat de pe 37 pe 34). Cele două reţele au făcut rocada în ciuda faptului că vânzările celor de la Kaufland (estimate la circa 1,5 miliarde de euro) sunt de trei ori mai mari decât rulajul estimat pentru Lidl anul trecut (450-500 mil. euro). Astfel, în timp ce importurile directe ale Kaufland reprezintă circa 10% din vânzări, ponderea importurilor în vânzăr