Motorul Ecoboost, de un litru, produs de Ford în Europa la centrele sale din Köln şi Craiova, a câştigat pentru al doilea an consecutiv prestigioasa distincţie "Motorul Internaţional al Anului". Cu această ocazie Ford anunţă dublarea producţiei motorului la uzina din Köln.
Ecoboost 1.0 şi-a învins adversarii cu un scor record pentru competiţia care se află la cea de a cincisprezecea ediţie. "Baby EcoBoost – primul propulsor în trei cilindri al Ford – rămâne în continuare motorul care captează atenţia. Este economic în condiţii reale de drum, în timp ce supraalimentarea turbo compactă ne asigură că întregul mecanism poate propulsa autoturisme mai mari, precum Grand C-MAX cu uşurinţă", a spus Dean Slavnich co-preşedinte a ediţiei din acest an a competiţiei de talie internaţională.
Vezi şi FOTO Noua Skoda Octavia RS, cel mai rapid model din istoria mărcii
Motorul EcoBoost de 1 litru îmbină injecţia directă, supraalimentarea turbo şi supapele cu distribuţie variabilă reducând consumul fără însă a sacrifica puterea. Având în vedere că are sub 1000 cmc, motorul a obţinut de asemenea şi distincţia "Cel mai bun motor sub 1 litru". Ford anunţă că începând cu luna august producţia de la uzina din Köln va creşte la peste 1000 motoare zilnic.
Ford produce motorul anului 2012, respectiv 2013 şi la uzina sa din Craiova. Tot aici Ford mai produce începând cu acest an şi motorul Ecoboost de 1,5 litri. La Craiova sunt construite zilnic circa 1000 de motoare.
Joe Bakaj, vicepreşedinte Ford, Global Powertrain, consideră că evoluţii importante în cazul motoarelor cu combustie internă sunt greu de realizat deoarece tehnologiile au ajuns deja la un nivel de maturitate foarte ridicat, din acest motiv realizarea celor de la Ford este cu atât mai importantă.
Citeşte şi Ford România a început producţia noului motor EcoBoost de 1,5 litri la Craiova
EcoBo