Facebook a fost la inceput o retea de socializare unde puteai sa iti intalnesti prietenii si nu te costa nimic niciodată. Insa odata cu listarea companiei pe bursa americana aceste lucruri au inceput sa se schimbe.
Noii actionari ai companiei au inceput sa ceara venituri si profituri mai mari. Compania a lansat noi linii de dezvoltare pentru reteaua de socializare : aplicatia care transforma un smartphone Android intr-un smartphone Facebook, implementarea noului news feed, introducerea reclamelor video in wall.
O alta metoda de a obtine venituri in plus este taxarea utilizatorilor pentru promovarea postarilor, atragerea de noi like-uri si a mesajelor catre celebritati.
Promoted posts reprezinta modalitatea prin care mesajul unei pagini ajunge la mai multi dintre fanii acesteia, decat ar face-o o postare obisnuita. Aceste postari promovate apar in newsfeed-ul fanilor (optional si al prietenilor acestora), pana cand se atinge un anumit numar de fani estimat de Facebook. Daca vrei ca postarea ta sa ajunga la un număr de utilizatori estimat între 4.500 – 8.300 trebuie sa platesti 17 lei. Prețul maxim ar fi 2.560 de lei și ar aduce între 750.000 -1.400.000 de potențiali vizitatori, pentru o pagina cu peste 13.000 de like-uri.
O noua modificare in Facebook este optiunea de promovare a mesajelor din timeline-ul paginii prin Boost Post si pentru paginile mai vechi, Promote Post fiind initial disponibila doar pentru mesajele recent publicate.
Un alt mod de a face bani este vanzarea de aprecieri. Pana de curand exista o adevarata piata neagra pentru vanzarea de Like-uri contra unei sume de bani, insa Facebook a vrut sa obtina si el bani din aceste tranzactii.
Recent, reteaua de socializare a introdus serviciul ”Get more Likes”, prin care poti obtine noi ”like”-uri contra unei sume de bani. Noul serviciu are prețuri care pleacă de