Proiect inedit pentru sute de elevi din mai multe şcoli braşovene. Aceştia au aflat care sunt tainele meseriei de arheolog precum şi care este traseul unui obicet de la descoperire până la exponat de muzeu.
Elevii au reconstituit mai multe artefacte iar ieri aceştia şi-au vernisat lucrările în cadrul unei expoziţii organizate la Muzeul Judeţean de Istorie. Expoziţia intitulată ,,Arheologia văzută de copii. Reconstituiri” a făcut parte dintre program care a fost împărţit în două.
„Au fost două proiecte, de fapt, unul dintre ele a fost «Povestea caselor» în care au fost implicate 6 clase, undeva la 180 de copii şi celălalt proiect «Laboratoarele Istoriei» au fost 3 clase implicate deci în total au fost undeva la 270 de diplome”, a declarat Lucica Savu, muzeograf.
Copiii au fost cel mai mult încântaţi de partea proiectului care presupunea reconstituirea unor obiecte ceramice sparte doar cu ajutorul materialelor din natură neavând voie să folosească materiale sintetice.
„În cadrul acestui proiect am lucrat diferite lucruri şi am văzut cum este să fii arheolog. Este uşor când vezi cum fac alţii dar să fii în pielea unuia este destul de greu”, ne-a spus Constantin Alin Iacşa, elev. „În primul rând copiii au la această vârstă o inteligenţă practică, în momentul în care vin şi lucrează direct cu obiectul, ei le modelează, vă asigur că impresiile se vor transforma cu timpul în reprezentări de bază pentru ei şi nu vor uita niciodată cum arată căsuţele strămoşilor”, a spus Leonora Bădău învăţătoare Şcoala Generală 25. Expoziţia a fost organizată de Muzeul Judeţean de Istorie Braşov în colaborare cu Şcolile Gimnaziale numărul 2, 5, 6, 25, Colegiul „Emil Racoviţă” precum şi Colegiul Tehnic „Mircea Cristea” Braşov.
Proiect inedit pentru sute de elevi din mai multe şcoli braşovene. Aceştia au aflat care sunt tainele meseriei de arheolog precum şi