Trenul "zburator" al viitorului, proiectat sa circule cu viteze de 500 de kilometri pe ora, a fost testat pentru prima data in Japonia. Noua generatie de trenuri de mare viteza foloseste cea mai recenta tehnologie a levitatiei magnetice.
Aceste trenuri vor intra efectiv in circulatie din anul 2027, potrivit The Telegraph.
Primele cinci rame ale noului tren, care au aparut pe pista de testare din provincia Yamanashi din Japonia, au impresionat prin forma aerodinamica deosebita a primului vehicul din garnitura.
Vagoanele sunt propulsate de forte magnetice, iar testele pe scara larga vor incepe in luna septembrie. Noul tren, proiectat de Central Japan Railway Co (JR Tokai), va lega initial centrul capitalei Japoniei, Tokio, de orasul Nagoya, reducand durata de transport de la 90 la 40 de minute.
Trenul in faza finala va avea 16 vagoane si va putea transporta 1.000 de pasageri. Planurile companiei vizeaza extinderea retelei de transport pana la Osaka, in anul 2045.
In final, se doreste realizarea retelei de mare viteza de tip Maglev in toata Japonia. In anul 1964, in Japonia a fost prezentat primul tren "glont", cunoscut sub numele de "shinkansen", care a coincis cu gazduirea de catre Tara Soarelui Rasare a Jocurilor Olimpice.
De atunci, Japonia a devenit celebra in intreaga lume pentru retelele sale feroviare de mare viteza, trenurile circuland cu viteze de 320 de kilometri pe ora, pe o retea de mai mult de 2.250 de kilometri.
Trenul "zburator" al viitorului, proiectat sa circule cu viteze de 500 de kilometri pe ora, a fost testat pentru prima data in Japonia. Noua generatie de trenuri de mare viteza foloseste cea mai recenta tehnologie a levitatiei magnetice.
Aceste trenuri vor intra efectiv in circulatie din anul 2027, potrivit The Telegraph.
P