Vorbitorii de poloneza, ceha, olandeza, germana, daneza, suedeza si norvegiana si care in acelasi timp trebuie sa aiba si cunostinte tehnice sunt cel mai greu de gasit pe piata locala de contact center, a declarat Vladimir Sterescu, country manager al Computer Generated Solutions (CGS) Romania, filiala locala a companiei americane de outsoucing CGS.
In Romania, CGS are aproape 3.000 de angajati, care furnizeaza servicii in 18 limbi straine in trei centre din Bucuresti, Brasov si Sibiu.
Procesul de recrutare dureaza in general intre 2 si 4 saptamani, in functie de pozitia cautata. Majoritatea angajatilor din call centere sunt studenti sau absolventi ai facultatilor de limbi straine, dar sunt si multi cu studii economice.
"Electronica si telecomunicatiile, relatiile publice si, respectiv, automatica si calculatoarele se numara, de asemenea, printre cele mai intalnite specializari pe care le au angajatii nostri. Peste 60% dintre ei vorbesc o limba straina, iar aproape 15% doua limbi straine. Limbile straine de care avem cea mai mare nevoie ca si numar de angajati sunt engleza, franceza, germana, spaniola si italiana, dar cererea nu se limiteaza la acestea", a precizat Vladimir Sterescu.
Cel mai greu de gasit pe piata muncii sunt insa candidatii care cunosc foarte bine poloneza, ceha, olandeza, suedeza sau germana, iar recrutarea aproape se blocheaza cand companiile cauta combinatii intre cunoasterea unei limbi straine si aptitudini tehnice, intrucat candidatii pasionati de tehnica nu sunt, in general, orientati catre limbi straine si invers, cu o exceptia limbii engleze. Pentru 70% dintre joburi cerem vorbirea perfecta a unei limbi straine "Avand in vedere ca pentru peste 70% dintre joburi cerem din start candidatilor sa vorbeasca perfect o limba straina, in majoritatea cazurilor nu mai punem alte conditii obligatorii, cum ar fi o ex