Amândoi s-au născut în România, în familii cu tradiţie artistică. Amândoi au învăţat să cânte aici şi au fost marcaţi de muzica autohtonă. Amândoi au fost nevoiţi, încă din copilărie, să urmeze calea străinătăţii. Sanda Weigl şi Alexander Balanescu, doi artişti români de excepţie, revin în faţa publicului bucureştean pe 11 şi 12 iunie (orele 20.00), la Sala ArCuB din Capitală.
Concertul Gipsy Songs propune o selecţie de piese lăutăreşti cu tradiţie, de la Maria Tănase, Romica Puceanu şi alte nume reprezentative ale folclorului românesc - prezentate într-o maneiră aparte. Sanda Weigl şi Cvartetul Balanescu creează constant noi formule de exprimare muzicală. Protagoniştii sunt deja celebri pentru tehnica şi coordonarea în improvizaţii spectaculoase; concertele lor sunt un model inepuizabil de inovaţie interpretativă.
Sanda Weigl este plecată de peste patruzeci de ani din ţară, dar muzica o face să accepte necondiţionat, chiar să aştepte cu entuziasm, întoarcerea acasă. A avut o existenţă bogată şi tumultoasă, demnă de un scenariu de film. S-a născut în Bucureşti şi, de mică, a fost fascinată de muzica lăutărească, învăţând piese de “inimă albastră” de pe discurile Mariei Tănase şi de la lăutarii de pe stradă. La 13 ani, pleacă împreună cu familia în Germania de Est, locuind la mătuşa Helene (Weigl), văduva lui Bertolt Brecht - celebru dramaturg, creator de şcoală de teatru şi director al renumitului Berliner Ensemble. În adolescenţă se integrează perfect în trupa rock Team 4. În 1968, formează un grup de activişti şi protestează public împotriva invadării Cehoslovaciei. Este arestată şi condamnată la închisoare pentru „acţiuni împotriva statului“. Deşi este eliberată înainte de termen, Sanda Weigl este obligată să muncească într-o fabrică şi i se interzice să desfăşoare orice activitate artistică, timp de şase ani. Considerată “inami