Blocajul de la Direcţia Înmatriculări de care amintesc societăţile de leasing nu ţine de timbrul de mediu, ci de modul în care sunt încasate taxele de către instituţiile aflate în subordinea Ministerului de Finanţe, a declarat, pentru AGERPRES, Rovana Plumb, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice.
'Problema nu ţine de timbrul de mediu efectiv, ci de modul în care sunt înregistrate taxele încasate de către instituţiile din subordinea Ministerului de Finanţe. Instituţia abilitată să elibereze aceste adeverinţe este ANAF, prin administraţiile financiare. Bineînţeles că Ministerul Mediului este deschis total pentru a colabora cu instituţiile abilitate în vederea deblocării situaţiei, pentru ca oamenii să nu aibă de suferit', a spus ministrul Mediului.
Potrivit oficialului, timbrul de mediu este o taxă autentică din care s-au încasat 238 milioane de lei până la data de 30 aprilie 2013, cumulat şi cu vechea taxă auto, estimările fiind de peste 700 milioane lei, până la sfârşitul acestui an.
'Timbrul de mediu actual este o taxă de mediu autentică pentru că se calculează în principal în funcţie de emisia de CO2. Am căutat cele mai bune soluţii posibile şi adecvate realităţii din România. Când am proiectat acest timbru de mediu, la nivelul Guvernului, am ţinut cont şi de puterea de cumpărare şi nivelul de trai al populaţiei, de modelele care funcţionează în Europa, de greşelile făcute în trecut în privinţa acestei taxe. Trebuie să subliniez că timbrul de mediu a început să-şi arate beneficiile, în parametrii aşteptaţi de noi. De la începutul anului şi până la 30 aprilie a.c. s-au încasat 238 milioane de lei din taxa auto şi timbrul de mediu, iar restituirile către cei care au obţinut în instanţă acest drept au însumat 184 de milioane lei. Până la sfârşitul anului aşteptăm încasări de 715 milioane de lei, chiar puţin