Scris de Alin Gherasim - Sindicatele CFR Marfă din Arad nu văd cu ochi buni privatizarea companiei şi se aşteaptă la ce este mai rău.
ARAD. Din oraşul nostru, privatizarea CFR Marfă se vede altfel decât de la Bucureşti. Dacă în capitală această privatizare este pe buzele tuturor, în special ale guvernanţilor, şi este văzută ca şi marea salvare a companiei feroviare, oamenii de pe linii au o părere diametral opusă.
„Vindem una dintre ultimele companii de stat care, în condiţii normale, ar putea genera profit. Şi asta doar pentru că suntem obedienţi Comisiei Europene şi Fondului Monetar Internaţional. Noi nu mai avem Minister al Transporturilor din anul 2009, de la încheierea acordului cu FMI. Avem doar marionete puse să facă ce vor alţii”, crede Florin Matei, lider sindical al CFR Marfă Arad, ramura Mişcare-Comercial. Acesta este convins că privatizarea va aduce cu ea noi restructurări şi va îngropa activitatea societăţii.
„Preconizez un nou val de restructurări la CFR Marfă. Însă ar fi preferabil ca aceste concedieri colective să fie realizate înaintea privatizării. Și asta pentru că, potrivit legii, restructurările în companiile de stat se soldează cu salarii compensatorii pentru cei concediați. În schimb, dacă CFR Marfă va fi vândută și abia apoi vor începe restructurările, sute de oameni, dintre care câteva zeci de persoane din Arad, vor rămâne fără un loc de muncă și fără niciun venit”, a mai declarat Matei.Și o soluție
În momentul în care privatizarea se afla doar în faza de discuții, sindicaliștii din întreaga țară au fost invitați să vină cu propuneri pentru salvarea CFR Marfă fără vânzarea ei. „Eu am avut o soluție perfect viabilă, care putea duce la creșterea încasărilor CFR Marfă. Este vorba despre impunerea unor monopoluri pe transporturile pe cale ferată, la fel cum se întâmplă în toate țările civilizate și dezvoltate. Practic, CFR Mar