Familia regală a României face, la fel ca noi toţi, cumpărături. Nu vă aşteptaţi însă să vedeţi vreun membru al Casei Regale pe coridoarele supermarketurilor. De aprovizionarea săptămânală se ocupă companiile furnizoare. O mişcare de imagine sau calcul bine gândit?
Conștient sau nu, românii consumă de ceva vreme vinuri, mezeluri, lapte sau dulceţuri care se găsesc şi pe masa regelui. Cum prin personalitatea şi popularitatea lor monarhii de peste tot din lume au puterea să influenţeze viața, în general, și felul în care se iau deciziile de cumpărare, în special, tot mai mulți producători caută să devină furnizori oficiali ai caselor regale.
Până acum, 51 de firme româneşti au obţinut titlul de furnizor al Casei Regale, un statut care se dobândeşte greu – un producător trebuie să treacă printr-o perioadă de probă de cel puţin un an, în care se testează calitate și consecvența -, şi se poate pierde extrem de uşor. Casa Regală își alege „cu mare atenție“ și într-un timp îndelungat furnizorii, precizează Ion Tucă, director al Casei Regale a României, iar o companie poate ajunge la Palat, doar dacă îndeplineşte nişte condiţii clare: calitate, seriozitate, consecvenţă şi discreţie.
Greu de obţinut, uşor de pierdut
Şi chiar şi aşa, „calitatea de furnizor poate fi retrasă în orice moment de către Casa Regală, nefiind expresia unui contract sau parteneriat, ci expresia dreptului inalienabil al consumatorului de a-şi alege sursa de aprovizionare sau de servicii.
În mod natural, se înţelege că acordarea calităţii de furnizor implică un înalt standard al produselor sau serviciilor (...)
În cazul în care compania comercială (sau persoana-furnizor) este obiectul unor critici sau acuze din partea opiniei publice, a consumatorilor, a presei sau este obiectul unor investigaţii, calitatea de furnizor se retrage automat“, după cum se preciz