În această dimineata conducerea ICR din Bucureşti ne trimitea nou jurnalistilor un comunicat de presă plin de texte de lege prin care se arăta că preşedintele acestei institutii are puterea de a schimba pe oricine după cum pofteste.
În această dimineata conducerea ICR din Bucureşti ne trimitea nou jurnalistilor un comunicat de presă plin de texte de lege prin care se arăta că preşedintele acestei institutii are puterea de a schimba pe oricine după cum pofteste. Ceea ce nu ni s-a comunicat sunt criteriile după care cele două seditii ICR au fost găsite că nu au desfăşurat o activitate satisfăcătoare.
Ce se comunică la şi de la Bucureşti
Conform legii, anual au loc evaluari ale activitatii institutelor culturale romanesti din strainatate. Aceste evaluari se fac in raport cu prevederile Legii nr.356/2003 si ale Hotararii de Guvern nr. 492/2004, ce prevad explicit obiectivele si obligatiile acestor institute. In baza examinarii rapoartelor prezentate de institute, Comisia de evaluare, compusa din reprezentanti ai Institutului Cultural Roman si ai Ministerului Afacerilor Externe (Procesul Verbal nr.3050 din 14.03.2013), a acordat calificativul „nesatisfacator” institutelor culturale romanesti din Istanbul si Madrid. In consecinta, directorii si directorii adjuncti sunt inlocuiti, conform prevederilor legale (Legea nr.356/2003, art. 3, ce stipuleaza obiectivele de lege pe baza carora a fost facuta evaluarea; art. 18, punctul 3, privind numirea si revocarea directorilor si a directorilor adjuncti ai Institutelor Culturale Romane din strainatate; art. 20, punctul 1, privind drepturile si obligatiile personalului cu statut diplomatic, precum si Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului Afacerilor Extene).
Institutul Cultural Roman a propus desemnarea ca director al Institutului Cultural Roman Madrid a cunoscutei hispa