Chrysler éste in dezacord cu agentia americana pentru securitate rutiera, atotputernica NHTSA, care i-a cerut sa recheme la rampa 2,7 milioane de Jeep, din cauza celor 51 de accidente mortale inregistrate si provocate de incendii la rezervoare.
Modelele vizate de agentie sunt Jeep Grand Cherokee, ani de fabricatie 1993-2004, precum si Jeep Liberty (Cherokee in Europa), construite intre anii 2002 si 2007. „Chrysler colaboreaza cu NHTSA pe acest subiect incepand din septembrie 2010 si a transmis toate datele necesare. Dar intreprinderea nu este de acord cu concluziile NHTSA si nu intentioneaza sa recheme automobilele in discutie”, a precizat Chrysler intr-un comunicat.
Un conflict riscand. Agentia americana a publicat, la randul ei, o scrisoare, care afirma ca dupa o ancheta informala deschisa in 2010, a fost lansata o investigatie formala privind securitatea rezervoarelor de benzina ale vehiculelor vizate „in cazul unei coliziuni pe spate”. Aceata ultima ancheta a scos la iveala „numeroase cazuri de deces si ranire generate de astfel de incidente” la rezervor. Prin urmare, NHTSA a cerut constructorului auto american sa recheme masinile.
Concluziile NHTSA sunt fondate pe o analiza incompleta de date si suntem decisi sa colaboram si pe mai departe cu agentia guvernamentala pentru rezolvarea acestui dezacord, a raspuns Chrysler, declarandu-se sigur de „calitatea autoturismelor” sale. Grupul controlat de Fiat mentioneaza sa „incidentele citate de NHTSA sunt extrem de rare si nu reprezinta decat o mica fractiune din numarul total de coliziuni mortale”.
Replica agentiei nu a intarziat sa vina. Directorul institutiei, David Strickland, a subliniat ca datele de care dispune NHTSA „arata ca vehiculele pot avea o defectiune care prezinta un risc” pentru securitatea masinii. Ca atare, NHTSA spera ca fabricantul auto „isi va reconsidera pozitia si va