Privatizarea CFR Marfă se impunea având în vedere datoriile mari pe care compania le-a înregistrat an de an, a declarat miercuri pentru Agerpres fostul premier Theodor Stolojan, susţinând că în privinţa finalizării acestui proces important va fi nu preţul obţinut, ci capacitatea firmei care va câştiga licitaţia de a produce o restructurare de fond.
"În primul rând discutăm de o companie care produce pagube de ani de zile. Pagubele sunt pierderi, pagubele reprezintă impozite, contribuţii sociale neplătite la bugetul statului, la fondurile de asigurări de pensii, de sănătate, întârzieri în plata furnizorilor şi aşa mai departe, inclusiv în plata tarifelor pe care CFR Marfă trebuie să le plătească către CFR SA, care administrează infrastructura feroviară, căile ferate. Deci este o companie care produce pierderi", a precizat Theodor Stolojan.
El a adăugat că, din păcate, încercarea de a introduce un management privat la această companie nu a dat rezultate.
''Cei care au fost manageri privaţi şi-au dat demisia până la urmă. Deci, şi această încercare a eşuat", a spus Stolojan.
Fostul premier a subliniat că o companie care produce pierderi an de an trebuie privatizată.
"Nu poţi să o susţii în continuu prin subvenţii ale statului, pentru că, până la urmă, această companie, de regulă, nu-şi achită, în special, datoriile către stat sau către companii ale statului, cum spuneam CFR Infrastructură SA. (...) Deci, mai rămâne singura posibilitate pe care o are statul, în afară de faliment, privatizarea. Şi dacă privatizăm o asemenea companie nu valoarea este criteriul care trebuie să primeze, pentru că aici avem nevoie de un investitor care să aibă competenţa dovedită că poate să restructureze o asemenea companie", a arătat Theodor Stolojan.
El a adăugat că nu-i cunoaşte în detaliu pe cei trei investitori care au depus oferte pentru CFR Ma