Motorul de 1 litru, cu trei cilindri, conceput la centrele de cercetare și dezvoltare Ford din Aachen și Merkenich, Germania, și Dunton, Marea Britanie, este produs la uzinele din Köln și Craiova. Acesta echipează în prezent modele mici ale mărcii, precum Fiesta și B-MAX, dar și modele compacte precum Focus, C-MAX și Grand C-MAX.
87 de jurnaliști auto din 35 de țări din întreaga lume au jurizat competiția „International Engine of the Year” (IEOTY) luând în calcul performanța, consumul, rafinamentul și aplicarea cu succes a tehnologiilor avansate în materie de motoare. Eficientul motor alimentat cu benzină EcoBoost de 1 litru al Ford Motor Company a fost ales câștigător pentru al doilea an consecutiv.
Propulsorul EcoBoost de 1 litru, care îmbină injecţia directă, supraalimentarea turbo şi supapele cu distribuţie variabilă reducând consumul fără a sacrifica puterea, a obținut cel mai mare scor din istoria competiției. Motorul a câștigat de asemenea categoria „Cel mai bun motor sub 1 litru” în cadrul premiilor anuale prezentate de revista Engine Technology International.
Dean Slavnich, co-preşedinte al premiilor „Motorul Internaţional al Anului" şi editor al revistei Engine Technology International, a declarat: “Baby EcoBoost – primul motor în trei cilindri conceput de Ford – este încă cel mai bun motor de pe piață. Este economic în condiții reale, în timp ce turbina compactă ajută întregul pachet să propulseze cu ușurință vehicule mari precum Grand C-MAX.”
Uzinele Ford din Craiova si Köln au fost modernizate pentru a facilita producția motorului EcoBoost de 1 litru, fiind introduse tehnici avansate de producție care reduc volum de agenți de răcire necesar la prelucrarea pieselor de motor din aluminiu la doar 5 mililitri per componentă de la 2 litri anterior, contribuind la o amprentă redusă de mediu a producției.
A fost de asemenea in