România trebuie să-şi îmbunătăţească infrastructura, dar şi legislaţia pentru a putea atrage în continuare investitori în sectorul auto, în condiţiile în care costul redus al forţei de muncă nu mai este suficient, iar investitorii cer un impozit anual care să-i motiveze pe posesorii de automobile să-şi reînnoiască mai des maşina. Acestea au fost principalele concluzii ale evenimentului „Cheie, contact, sales. Cum relansăm industria auto din România“, organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Orange şi Opel.
Dezvoltarea lentă a infrastructurii reprezintă unul dintre principalele motive pentru care România nu beneficiază de şi mai multe investiţii din partea producătorilor de componente, alături de faptul că autorităţile promit proiecte de infrastructură care însă nu se realizează la timp. Industria auto generează anual afaceri de 12 mld. euro, iar 35 dintre cei mai mari 100 de exportatori români sunt producători de componente auto.
„România este o destinaţie competitivă pentru industria auto (producţie şi componente) comparativ cu ţările din vestul Europei datorită forţei de muncă mult mai ieftine. Însă nu e de ajuns, trebuie îmbunătăţită infrastructura. În urmă cu 12 ani autorităţile ne-au promis că vom circula de la Nădlac la Sibiu pe autostradă, însă nici acum nu este posibil acest lucru“, a declarat Christian von Albrichsfeld, directorul general al Continental Automotive România. El a subliniat că „în continuare un camion pierde o zi întreagă de la Braşov până la ieşirea din ţară“.
România este o piaţă atractivă pentru investiţii în industria auto, este de părere şeful Continental Automotive, însă aici trebuie rezolvate probleme precum stabilitatea sau birocraţia. În plus, oamenii trebuie să aibă mai multă încredere în servicii precum educaţia şi sănătatea.
„Aproximativ 40% din cei care pleacă din Continental România e