Televiziunile au fost invadate săptămânile trecute de reclame care promovau Raliul Deltei 2013. Fiind ceva bani luați din fondurile de promovare a României, era și normal să existe promovare cum nu prea există pentru etapele Campionatului Național de Raliuri. De fapt, au existat multe lucruri care nu există în Campionatul Național de Raliuri.
Dar, înainte de toate, să spunem că cel puțin în Tulcea etapa asta de raliu era așteptată ca evenimentul anului. Raliuri au mai fost în Tulcea, dar nu în ultimii 20 de ani. Din clasicele motive financiare, de când județul și-a pierdut bunăstarea și flota de pescuit oceanic, s-au întrerupt și etapele de raliu. Nu-i deloc ieftin nici să organizezi o etapă de raliu, nu-i ieftin nici să participi. O știe destul de bine Vali Porcișteanu, campionul din 2011 și vicecampionul de anul trecut. Pur și simplu nu a reușit să strângă banii pentru a participa la această etapă care anul trecut nu exista în calendarul competițional. Când numai un set de pneuri pentru macadam te costă peste 1.000 de euro, nu-i chiar ușor să faci rost de fonduri pentru a schimba câteva seturi la un raliu.
În Tulcea se întâmplă rar câte ceva. Cu excepția zilelor orașului, un tradițional festival al berii și micilor cu bicarbonat, care costă bugetul local 100.000 de euro, rar vezi coborând spre centru oameni din cartierele mai îndepărtate. Și cum raliuri, spuneam, n-au mai fost din 1993, publicul cu greu știa despre ce este vorba. Da, e o chestie cu mașini scumpe care merg repede, dar de aici și până la a cunoaște numele piloților sau situația din clasamentul la zi al CNR e cale lungă. Poate, dacă raliul nu-și va întrerupe iar existența, în anii următori vor exista mai mulți oameni pe margine care să știe în ce mașină se află favoriții lor. Ba chiar ar putea să afle cine le sunt favoriții.
Acum zece ani, raliurile erau dominate nu neapărat de