Cornel Stan, un reputat profesor universitar din Germania, îşi poartă prin toată lumea dorul de Constanţa. „Am respirat aerul sărat al mării, aici am crescut şi aici mi-am format sensibilitatea“, mărturiseşte el. În liceu a renunţat la visul de a studia Conservatorul şi a ajuns să exceleze în Motoare. A devenit un specialist recunoscut pe plan mondial, fiind în conducerea Societăţii Inginerilor Automobilişti, care reuneşte 130.000 membri.
Reputatul profesor Cornel Stan s-a născut la malul mării în 1951, fiu al unui maestru mecanic („un geniu în motoare, fără diplomă“) care a lucrat în port. Mama sa, constănţeancă, s-a dedicat creşterii celor doi copii. Când tatăl s-a mutat cu serviciul la Bucureşti, familia l-a urmat. Aşa a ajuns Cornel Stan să înveţe la Liceul Gheorghe Lazăr.
„Ce şcoală... Colosală! Diriginte mi-era profesorul Novac de fizică. Când mă scotea la tablă îmi spunea: «De la tine vreau 3 soluţii la această problemă». Credeţi că mergea să mă eschivez? Nicio şansă. A fost foarte sever, dar mi-a prins tare bine mai târziu“, surâde profesorul.
Pasiunea lui declarată era muzica şi cânta în Corul Radio de la 6 ani. Îşi dorea enorm să studieze Conservatorul, să devină dirijor sau cântăreţ de operă. Dar mama şi-a impus punctul de vedere: daca o fată poate să urmeze o carieră în muzică, un băiat trebuie să fie inginer.
„Dacă n-a fost să fie Conservatorul, atunci am ales cea mai grea facultate posibilă - Aeronavele. Abia se înfiinţase, era în 1971, iar eu am făcut parte din prima promoţie. Am avut colegi remarcabili: Dumitru Prunariu - primul cosmonaut român sau Radu Viehmann – actualul CEO de la Turbomecanica“, spune profesorul Stan.
Aeronavele, facultatea înfiinţată din ambiţia lui Ceauşescu, a fost determinantă pentru tânărul care încă visa muzică. Profesorii l-au „forjat“ forţându-l să-şi depăşească limitele.
„De la decan am