Promovarea serviciilor oferite de băncile de celule stem trebuie să fie exactă, nu trebuie să inducă în eroare sau să ofere exagerări şi minciuni
Există cazuri în România în care pacienţii sunt induşi în eroare prin promovarea unor informaţii eronate sau incomplete
Piaţa de celule stem din România se ridică la circa 10 milioane de euro, până în prezent efectuându-se 100.000 de recoltări
Unele companii care recoltează celule stem "vând speranţe deşarte", existând cazuri în România în care pacienţii erau induşi în eroare prin promovarea unor informaţii eronate sau incomplete, atrage atenţia Asociaţia Română a Băncilor Acreditate de Celule Stem (ARBACS). "Celulele stem nu sunt un panaceu. Au existat situaţii în care nu s-a promovat doar adevărul şi s-au vândut promisiuni deşarte", a declarat, ieri, Bogdan Ivănescu, vicepreşedinte al ARBACS, în cadrul unei conferinţe de presă în care Asociaţia a lansat un Cod de etică profesională în domeniul celulelor stem.
Acesta a dat exemplul unei familii căreia i s-a promis că recoltarea de celule stem la naştere va duce la vindecarea celuilalt copil care suferea de o afecţiune. "Acum câteva luni de zile am auzit un caz în care unei gravide i s-a promis că dacă semnează contractul cu una dintre băncile de celule stem din ţară copilului mai mare care suferea de o formă de leucemie i se va vindeca afecţiunea", a declarat Bogdan Ivănescu.
"Nu i s-a specificat însă că nivelul de compatibilitate între fraţi este de aproximativ 50%", a completat acesta, explicând că dacă se va dovedi că nu se poate realiza transplantul, pe lângă decepţia suferită de familie se pierde şi încrederea în piaţă şi în companii, în general, nu doar asupra acelei bănci.
"Este o promisiune exagerată. Asta încercăm noi să evităm prin intermediul acestei Asociaţii", a declarat Tudor Panu, preşedinte al ARBACS.
"În