Legea care reglementează parteneriatele public-private (PPP) este „inutilă“, având în vedere că în perioada 2011-2013 au existat 16 tentative de astfel de proiecte, însă niciunul nu s-a concretizat, este de părere Dan Şova (foto), ministrul delegat pentru mari proiecte de infrastructură.
„Toată lumea vorbeşte despre parteneriatele public-private, dar în mod concret nimeni nu face nimic. Avem o lege (a PPP- n.red.) inutilă“, a spus ministrul delegat pentru mari proiecte de infrastructură, Dan Şova, în cadrul unei conferinţe despre parteneriatul public-privat organizată de firma de avocatură NNDKP. El a afirmat că statul a transmis către Comisia Europeană un nou proiect de lege al PPP. „Sperăm să avem o nouă lege a PPP anul acesta“. Ministrul a precizat că una dintre greşelile din trecut în implementarea PPP a fost faptul că statul nu a implicat încă de la început în aceste proiecte băncile, care vin cu finanţarea.
PPP-urile precum şi concesiunile au fost folosite de toţi politicienii în discursuri când au fost întrebaţi cum vor să dezvolte economia. Însă până acum foarte puţine astfel de proiecte au fost semnate şi derulate, un exemplu fiind doar contractul de concesiune din anul 2000 al Apa Nova pentru furnizarea serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare pentru municipiul Bucureşti. Mai mult, aceste tipuri de proiecte s-au lovit de-a lungul anilor de eşecuri răsunătoare: este cazul autostrăzii Comarnic-Braşov, pe care statul a încercat de două ori să o construiască în parteneriat public-privat, însă de fiecare dată contractul a picat.
În prezent, guvernul a demarat procedurile de licitaţie pentru construcţia în concesiune a trei autostrăzi cu o valoare cumulată de circa 5 miliarde de euro, Comarnic-Braşov (58 de kilometri), Craiova-Piteşti (121 kilometri) şi centura de sud a Capitalei (48 de kilometri).
„E important ce se înt