Sunteţi prima „victimă” a Agenţiei Naţionale de Integritate în mandatul 2012-2016 din judeţul Constanţa, primul primar destituit din funcţie pentru incompatibilitate. De ce credeţi că s-a ajuns aici?
Cred că s-a ajuns aici din cauza faptului că prefectul a considerat că trebuie să se prevaleze de atribuţiunile lui, să emită un ordin, deşi legea nu i-o cere în mod expres. ANI este o simplă agenţie, nu este nici instituţie publică, nici instanţă, care să poată obliga prefectul să emită un astfel de ordin. De aceea, şi sancţiunea prefectului nu este decât una administrativă, nu penală.
Din ce motiv nu aţi atacat în instanţă decizia ANI?
Nu am atacat deoarece am considerat că nu este o faptă gravă, ci o greşeală, pentru că am păstrat cutuma prin care primarul, în momentul în care ajungea în funcţie, era desemnat, prin hotărâre de consiliu local, reprezentant în AGA RAJA şi, ştiind că şi primarul de dinaintea mea a reprezentat localitatea, dar şi ceilalţi primari din judeţ, iar articolul 87 litera f) din Legea 161/2003 este destul de clar, interzicând ca primarul să reprezinte localitatea în AGA, am considerat că problema mea nu este cu ANI, ci cu legislaţia, care nu respectă o lege organică, respectiv Legea 215, legea administraţiei publice centrale şi locale, care specifică faptul că primarul reprezintă localitatea în relaţia cu terţii. Eu nu am dorit să intru în AGA RAJA, fapt ce reiese şi din tardivitatea intrării mele în AGA, respectiv la cinci luni după alegerea în funcţia de primar şi după mai multe adrese primite la primărie din partea SC RAJA SA, prin care se solicita desemnarea unui reprezentant în AGA.
Consideraţi că factorul politic a avut vreun rol în demiterea dumneavoastră?
Da, deoarece prefectul „apolitic” venit din PNL nu ar fi dat un astfel de ordin (nefiind obligat de lege) dacă aş fi făcut par