În aceste zile se află la Tulcea învățători și elevi din patru state europene, vizita lor realizându-se în cadrul proiectului „Play and discover Europe” (Joacă-te şi descoperă Europa), un proiect Comenius finanţat de Comisia Europeană şi care se va încheia anul acesta. Participă şcoli din Lituania, Turcia, Bulgaria şi Italia iar de la Tulcea, Liceul „Ion Creangă” (Liceul Pedgogic).
„Proiectul nostru a plecat de la ideea că cei mici din ziua de astăzi stau prea mult în faţa calculatorului şi toate jocurile lor sunt legate mai mult de spaţiul virtual şi mai puţin de cel real. De aceea ne-am gândit să facem acest proiect care aduce în atenţie lor jocul tradiţional şi astfel îi învăţăm pe copii să se joace atât afară cât şi în clasă. Am reînviat jocuri vechi din copilărie, i-am cooptat şi pe părinţi care le-au povestit copiilor cum se jucau ei când erau mici şi ne-am jucat împreună. Acest experiment s-a realizat în patru state europene, şi este vorba de Lituania, Turcia, Bulgaria şi Italia iar acum au sosit la Tulcea cadre didactice şi copii din aceste state într-un schimb de experienţă. Ei ne-au întors vizita, după ce, de-a lungul celor doi ani de proiect, noi am mers să îi vizităm şi să învăţăm de la ei”, a povestit învăţătoarea Valentina Chistrugă.
Tot în cadrul acestui proiect a fost construit un site şi a fost editată o carte care cuprinde jocurile comune celor cinci ţări. De asemenea, copiii au învăţat atât jocurile vechi din România, cât şi pe celorlalte ţări.
„O bună parte din jocurile de la noi sunt comune celor patru ţări şi României şi noi avem o carte cu aceste jocuri similare. Şotronul este un joc comun, baba-oarba este un joc comun şi multe altele dar sunt multe alte jocuri care au variante şi sunt relativ asemănătoare, iar altele sunt specifice acestor ţări. De exemplu, în Lituania sunt jocuri legate şi de clima de acolo, cum ar fi mers