Petru Olaru: „Instituţia să îmi răspundă că nu am dreptate, dar numai să îmi răspundă, nu să fiu ignorat!”
Cea mai mare problemă cu care se confruntă cetăţenii în relaţie cu instituţiile locale din Timişoara şi din întreg judeţul Timiş este faptul că, atunci când cer să fie informaţi într-o chestiune de interes public, nu primesc niciun răspuns, nici măcar în 30 de zile, aşa cum impune Legea 52 din 2003, a transparenţei decizionale.
La 23 de ani de la Revoluţia din 1989, dictonul comunist „Birocratul nostru – stăpânul nostru!” încă funcţionează din plin, iar omul simplu încă mai este considerat un cetăţean de mâna a doua şi este privit cu ignoranţă şi aroganţă de birocrat, atunci când vine să ceară o informaţie de interes public sau personal.
Joi, 6 iunie, Roxana Marcu, reprezenta Biroului Avocatului Poporului Timiş, a declarat, cu prilejul dezbaterii „Transparenţa decizională în cadrul municipalităţii Timişoara”, că în aceste cazuri cetăţenii trebuie să se adreseze Avocatului Poporului, care face o adresă către instituţia respectivă pentru a obţine un răspuns şi o motivaţie.
Petru Olariu, preşedintele Federaţiei Asociaţiei de Locatari Timişoara (FALT), este revoltat de ignoranţa totală a birocraţilor faţă de cetăţean. „Nu mă interesează motivul pentru care o instituţie încalcă legea şi nu îmi dă răspuns. Problema este: Ce se poate face împotriva instituţiei care nu îmi dă răspuns, aşa cum cere Legea transparenţei decizionale? În acest caz trebuie sancţionată. Instituţia să îmi răspundă că nu am dreptate, dar numai să îmi răspundă, nu să fiu ignorat, să sfideze legea şi să nu păţească nimic”, a concluzionat Olaru.
De ce este nevoie de transparenţă în luarea deciziilor? Într-o instituţie publică, cetăţeanul trebuie să ştie ce resurse intră, cum se procesează şi ce iese, fiindcă este vorba, în primul rând, de bani publici, iar interesele p