Consiliul Judeţean Vrancea a depus spre finanţare cele trei proiecte care vizează achiziţionarea unui sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic, respectiv achiiţionarea serviciilor de dezvoltare şi implementare a soluţiilor software. În total, 45 de localităţi din Vrancea vor fi prinse în acest proiect. Finanţarea este asigurată de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice“ 2007-2013 şi se derulează prin intermediul Ministerului pentru Societatea Informatică. Valoarea totală a celor trei proiecte este de aproximativ 20 de milioane de lei.
Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Vrancea a aprobat în şedinţă extraordinară, depunerea spre finanţare a celor trei proiecte. Grupurile ţintă ale proiectelor sunt: cetăţenii din aria de implementare, care vor beneficia de serviciile online oferite de primării în urma dezvoltării proiectului, mediul de afaceri, mediul academic, primăriile, consiliile locale. De asemenea, în acest proiect mai sunt prinse instituţii publice implicate în furnizarea serviciilor oferite de primării, în special serviciile de registru agricol, respectiv APIA şi Oficiul Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
Directorul Serviciului Juridic din cadrul Consiliului Judeţean, Nicuşor Halici a declarat că principalul criteriu în selectarea localităţilor a fost cel geografic şi, în al doilea rând, cel financiar. „Sursa de finanţare are o anumită limită. Nu puteam solicita pentru toate unităţile administrativ teritoriale pentru că se depăşea această limită“, a afirmat directorul Nicuşor Halici. Acesta a precizat că prin proiect se asigură atât instruirea personalului din primării cât şi mentenanţa pe o perioadă de cinci ani de la finalizare, iar soluţiile hardware şi software urmează să fie stabilite printr-un proiect tehnic.
Proiec