Actorul Mircea Diaconu, protagonist al zeci de filme româneşti, precum "Asfalt Tango" ori "Filantropica", dar şi al unor spectacole apreciate de teatru, a participat, miercuri, în foaierul Teatrului Regina Maria, la o discuţie cu actori şi oameni de teatru din Oradea despre direcţiile teatrale contemporane.
"Părerea a fost şi este că actorul ar trebui să lucreze pe contract şi nu pe salariu. De aceea mi-am şi dat demisia în 1990 (devenind apoi liber profesionist, n.r.). Dacă s-ar lucra pe contract ar creşte competiţia şi am scăpa de balastul care există în teatre. Aşa stau liniştiţi pe salariu şi vor ca acesta să fie mai mare. Ori aşa nu se poate", a spus fostul director al Teatrului Nottara, care a ieşit din 2011 la pensie. "Lumea merge înainte prin puţini, nu prin mulţi", a adăugat acesta.
În cadrul discuţiei din foaierul Teatrului Regina Maria, actorul a povestit despre întâmplarea - câştigarea unui concurs de recitare - care l-a determinat să încerce să dea admitere la Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică I.L. Caragiale din Bucureşti, dar şi despre opoziţia iniţială a tatălui său, un învăţător de ţară, care-l vedea la Facultatea de Fizică.
Invitatul special al orădenilor a vorbit şi despre munca alături de regizorul Liviu Ciulei, despre care a spus că le dădea impresia actorilor că au contribuit şi ei la viziunea asupra spectacolului, dar şi despre fostul său coleg de platou Toma Caragiu, pe care l-a caracterizat drept fiind un om "vulnerabil". "N-ai crede, dar era ca un copil mare. Era vulnerabil şi sensibil...", a spus Mircea Diaconu.
Întrebat cum vede situaţia teatrelor din provincie, actorul şi-a exprimat dorinţa ca, odată cu regionalizarea, şi în domeniul artei lumea să nu mai migreze atât de mult spre Capitală. "Sper ca regionalizarea să spargă puţin nebunia numită centralism, pentru că este un soi de vacum negativ, chiar