În vremurile recente au avut loc licitaţii pe la toate casele importante de vânzări de artă, cele care contează pe piaţa românească şi fac eforturi însemnate să meargă tot mai sus sau măcar mai departe. Mai pe la început, la Goldartul de acum două săptămâni s-a dat o dublă de superportrete "Prinţesa Ghica" de Aurel Băeşu, unul fiţos, ulei pe pânză, a plecat la 2,4 mii de euro, peste estimare, şi altul mai static, pastel, a rămas la o estimare de maxim 1,5 mii. La sfârşit de tot, notăm o dublă de portrete duble de Baba, magistral introduse în scenă. Penultima ofertă din secţiunea de profil a vânzării Goldart a fost chiar coperta, fetiţa atât de expresivă cu păpuşa preferată, neapărat şi ea în poză, o pictură extraordinar de puternică, din 1941, a marelui Corneliu Baba, cel atât de imitat în făţarnicele noastre zile. A fost vândută cu 7,5 mii de euro, estimarea fiind de 6-7 mii. La aceleaşi niveluri a fost apreciată şi următoarea ofertă, ocupanta locului strategic, ultimul, în licitaţie. "Maternitate" este tot un dublu portret de Corneliu Baba, în locul fetiţei este o tânără mamă care priveşte cu grijă copilul, ţinut pe braţul drept, acolo unde, în copilărie, ţinea păpuşile, alături de care îi zâmbea pictorului. Pentru această capodoperă s-a obţinut 15 mii de euro. Ce le-aş fi văzut pe amândouă picturile pe vreo simeză de muzeu sau de colecţie cu prestigiul la vedere! Alături, desigur, de "Quay des bouquinistes", sublim pariziana imagine de Samuel Mutzner, plecată pentru 10 mii de euro, preţ rotund de tot, şi, mai ales, masa de bucătărie cu peşte pe farfurie de Petraşcu, adjudecată la 40 de mii de euro.
Ultimele vânzări din lista de acum 10 zile au fost cele mai mari şi la Alis. "În harem", o aproape miniatură de Aman a plecat la 65 de mii de lei, ceea ce în euro tinde spre cele 15 mii obţinute de "Maternitatea" lui Baba de la Goldart. Înaintea lui, la Alis, un m