In editorialul de azi al „Evenimentului zilei”, Ion Cristoiu face o radiografie a „retelei” jurnalistice patronate de Dan Voiculescu, mai precis a modului in care subiectele fierbinti ajung sa fie lansate si apoi „rostogolite” pe piata media, devenind campanii, pentru ca patronul trsutului Intact sa-si atinga tinta de a crea o anumita convingere in opinia publica.
Urmeaza apoi traseul prin care subiectul ajunge in atentia publica pentru a fi preluat ulterior si difuzat pe „canalul suprem”, Antena 3:
Odata ajunsa la Antena 3, „dezinformarea” devine informatie cu parfum de credibilitate si este comentata in talk-show-uri chiar de autorii lansarii acesteia. In acest fel, sursa primara se pierde in discutii, iar subiectul este impus pe agenda publica:
Saptamana trecuta ati putut citi pe Reporter Virtual despre traseul dubios al unui material de presa. O analiza a dosarului Dan Voiculescu – ICA a aparut pe site-ul dcnews.ro, al lui Bogdan Chirieac, sub semnatura unui autor care scrisese 39 de articole de monden si doar unul, acesta, pe probleme juridice.
La sapte zile dupa publicarea pe dcnews.ro, materialul cu pricina devine articolul de fond al ziarului „Jurnalul National”, nesemnat, cu o mica precizare la sfarsit despre sursa acestuia, si ajunge, ulterior, subiect de stire si de discutii pe Antena 3. QED…
In editorialul de azi al „Evenimentului zilei”, Ion Cristoiu face o radiografie a „retelei” jurnalistice patronate de Dan Voiculescu, mai precis a modului in care subiectele fierbinti ajung sa fie lansate si apoi „rostogolite” pe piata media, devenind campanii, pentru ca patronul trsutului Intact sa-si atinga tinta de a crea o anumita convingere in opinia publica.
Urmeaza apoi traseul prin care subiectul ajunge in atentia publica pentru a fi preluat ulterior si difuzat pe „canalul suprem”, Antena 3:
Odata ajunsa la Antena