Proiectul manualelor digitale pentru clasa I nu se aplică din acest an, ci cel mai devreme din toamna lui 2014 Sursa: ADI PÎCLIȘAN
Manualele digitale ar trebui să ajungă la elevi, după un program-pilot, în anul şcolar 2014-2015. Variantele pe care Ministerul Educaţiei le doreşte se schimbă însă de la o zi la alta. S-a renunţat la ideea de a dota fiecare copil cu câte o tabletă, doar profesorii urmând să aibă la dispoziţie un calculator şi un videoproiector, cu ajutorul cărora vor prezenta copiilor manualul care trebuie să fie foarte interactiv. Numai că proiectul e imposibil de aplicat din acest an şcolar.
Premierul i-a numit „baronii manualelor”. Dar editorii susţin că nu au nimic împotriva digitalizării. „Editurile înţeleg că digitalul e viitorul. Ştim şi că nu e niciun pericol pentru edituri, pentru că ele nu produc cărţi, editurile produc conţinut”, ne-a spus Mario Demezzo, preşedintele Uniunii Editorilor din România.
El susţine că reproşurile editorilor nu privesc obiectivul, ci modul în care se încearcă atingerea lui. „Ministrul a mai zis că vrea să facă QR-coduri (ca acelea de pe reţetele digitale) şi să le pună pe internet pentru ca elevii să descarce şi să citească manualul pe telefon. Ministrul îşi susţinea demersul pe faptul că văzuse dumnealui o reclamă cu telefoane de numai 1 euro. Nu putem să ne facem o strategie de digitalizare a cărţilor după reclamele de la televizor! Nu există telefoane la 1 euro! Au în spate un abonament mult mai scump. Cine plăteşte abonamentul?”, se întreabă Demezzo.
Olimpius Istrate, doctor în ştiinţele educaţiei şi titular al cursului „Instruire Asistată de Calculator” din programul de pregătire a cadrelor didactice, crede că „e nevoie de o structură specializată, o unitate în cadrul MEN sau o agenţie. În Marea Britanie, acum câţiva ani, o agenţie specializată, cu mandatul de a gestiona introducerea noilor