Francezii iubesc o revolutie buna, dar nu si daca este digitala.
Acesta este mesajul transmis de Franta, care continua razboiul impotriva impactului cultural al Internetului, scrie Financial Times.
Un atac recent a venit din partea ministrului francez al Culturii, Aurelie Filippetti, care a acuzat retailerul online Amazon ca practica preturi mai mici fata de rivalii sai traditionali si distruge librariile din Franta.
Politica franceza cunoscuta drept "exceptia culturala", introdusa in 1993, are ca obiectiv protejarea culturii franceze de actori puternici de pe piata si de competitorii straini - dominatia filmelor si muzicii in limba engleza.
Este ironic pentru tara care a construit in 1982 primul sistem de interconexiune digitala, Minitel, Internet cu arie de penetrare limitata la o singura tara.
Dar intensificarea ingrijorarilor cu privire la pierderea identitatii culturale au determinat partidul socialist al presedintelui Francois Hollande sa ia in considerare introducerea unei taxe de 1% pe vanzarile de smartphone-uri, tablete si alte dispozitive de navigare pe Internet pentru finantarea culturii.
Masura a fost inclusa intr-un raport de 500 de pagini finantat de Guvern, coordonat de Pierre Lescure, fostul sef al postului de televiziune Canal Plus, care contine 80 de masuri pentru "protejarea exceptiei culturale in fata inovarii digitale".
Printre acestea, se numara si inlocuirea unei taxe platite de operatorii de telecomunicatii pentru finantarea productiei de filme cu o noua taxa, bazata pe veniturile lor.
Arnaud Montebourg, ministrul Industriei, a blocat vanzarea unei participatii majoritare la site-ul francez de partajare de videoclipuri Dailymotion catre grupul american de Internet Yahoo.
Anul trecut, Franta a avut unele neintelegeri cu Google cu privire