Producătorii auto europeni opresc de obicei fabricile timp de 2-3 săptămâni pe timpul verii, când cererea în Europa este redusă.
Portofoliile de comenzi ale producătorilor germani de maşini de lux contrastează puternic cu închiderile de fabrici şi concedierile decise de rivali precum PSA Peugeot Citroen şi Ford, potrivit Bloomberg.
"Creşterea din SUA şi China suplineşte foarte uşor pentru companiile germane încetinirea de pe piaţa europeană. Europa nu mai este la fel de importantă pentru producătorii germani de maşini de lux", a declarat Christian Ludwig, analist la banca germană Lampe.
Cererea din SUA şi Asia pentru modele precum BMW Serie 3 şi Audi A3 a protejat companiile germane de agravarea recesiunii în zona euro. Criza financiară şi măsurile de austeritate au redus cererea de autoturisme din Europa timp de şase ani consecutiv, însă producătorii auto germani continuă să se extindă.
"Ne pregătim pentru un nou an de vânzări record. Nu încetinim producţia în cele mai multe dintre fabricile grupului, cum s-a întâmplat anul trecut", a declarat un reprezentant al Mercedes. În 2012, Mercedes a vândut 1,32 milioane de autoturisme.
Fabricile din Ungaria, Africa de Sud, China şi majoritatea facilităţilor de producţie din Germania vor lucra în timpul lunilor de vară, a spus purtătorul de cuvânt.
De asemenea, BMW, care vizează vânzări record în acest an, nu a programat o întrerupere generală generală la fabricile grupului, a arătat un purtător de cuvânt.
Unele dintre fabricile celor doi constructori vor întrerupe producţia pentru lucrări de întreţinere sau pentru introducerea de noi modele.
Alte companii din industria auto europeană au perspective mai puţin promiţătoare, notează Bloomberg.
Angajaţii unei fabrici din Bochum a Opel, divizie a General Motors, vor organiza la 10 iunie un protest împotriva închiderii u