Romanii folosesc circa 5 milioane de smartphone-uri, dintr-o piata totala de circa 22,8 milioane de telefoane mobile, au declarat reprezentantii Asociatiei de Marketing Mobil (MMA) din Romania.
„In prezent sunt in uz circa 5 milioane de telefoane inteligente, iar vanzarile vor creste, pe masura ce preturile smartphone-urilor vor scadea. Un asemenea trend ascendent il vor urma si dezvoltarea aplicatiilor mobile; cu toate ca 72% dintre utilizatorii romani prefera sa descarce doar aplicatii gratuite, ratele de download cresc constant, punand bazele unei platforme de marketing mobil cu dezvoltare rapida. Advertiserii care sponsorizeaza asemenea aplicatii sau creeaza aplicatii special dedicate promovarii unui brand sau a unei campanii, sunt printre primii beneficiari ai acestei extinderi”, afirma Dan Virtopeanu, managing partner al agentiei de mobile markerting Breeze Mobile si unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in domeniu.
Anul trecut, vanzarile de telefoane mobile erau estimate la circa 3-3,5 milioane de unitati, dintre care un milion erau smartphone-uri, conform estimarilor din piata de telecomunicatii.
Investitiile in marketing pe mobil: 10 milioane de euro in 2013
Piata de marketing pe mobil se va apropia de 10 milioane de euro anul acesta, fiind in crestere cu aproximativ 25% fata de 2012.
“Si in Romania canalele mobile devin esentiale pentru modul in care brandurile si furnizorii de continut interactioneaza cu publicul”, declara Maia Novolan, directorul general al Syscom Digital, agentie de marketing pe dispozitive mobil. Citeste si:Grupul Lowe lanseaza Mobile Works, o agentie de mobile marketingCum va fi 2012 pentru piata de mobile marketing?Nou manager de marketing la Radisson Blu
Chiar daca SMS-urile vor reprezenta in continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de marketing mobil, cresteri semnif