Laptop-urile de business incep sa fie din ce in ce mai “la moda”, intersectandu-se cu segmentul consumer, interesat si de aparente pe langa functionalitate. Accesoriile, de cealalta parte, vor ajuta la diferentierea tabletelor, conform lui Robert Constantin, printing & personal systems | P.C. Category Manager si Radu Negoescu, notebook category manager, ambii la Hewlett-Packard.
Cei doi au atins, printre altele, subiecte privind tendintele in materie de gadget-uri si IT, pe piata locala.
In mediul de business, pe langa puterea procesorului si viteza hard-disk-ului, sisteme de securitate avansate, posibilitatea monitorizarii laptop-urilor si a stergerii automate a datelor in cazul furturilor, managerii sunt din ce in ce mai interesanti si de aparente. “Vorbim de o consumerizare a IT-ului in mediul de business”, spune Radu Negoescu. “In vest si in SUA chiar se incurajeaza conceptul de «bring your own device»; practic angajatii companiilor vin de acasa cu laptop-urile lor personale care mai apoi sunt integrate in sistemele companiei, managementul dand astfel dovada de flexibilitate din ce in ce mai mare”, considera managerul HP Romania.
In anumite domenii sunt preferate ultrabook-urile, acestea permitand folosirea ecranelor tactile pentru prezentari sau pentru a bifa, rapid, anumite informatii. In acest context, compania a prezentat produsul Elite Book Revolve 810, cu preturi pornind de la circa 1.100 de euro.
“Se pun din ce in ce mai multe presiuni pe pret si in mediul de business si chiar si in sectorul public. Companiile sunt reticente la schimbari, vor ceva familiar, ceva cu care s-au obisnuit deja – ei merg pe principiul “daca functioneaza, nu schimba”. Este nevoie sa faci traditie pentru a iti mentine clientii”, considera oficialii HP, subliniind ca modelul Elite Book Revolve are peste zece ani de traditie, inclusiv pe piata locala